twitter


Nak puji boleh...

Nak bangga pasal kejayaan atau kekayaan orang lain tu tak salah..

Yela.. Hasil didikan kan.. Berjaya.. Berharta.. Hidup sempurna...

Tapi pandang2 sikit orang yang mendengar tu..

Fikir panjang sikit...

Aku bangga ni ada hati yang terasa jauh ke?

Tak salah pun nak bercerita..

Tapi fikir perasaan orang sekeliling.. Hidup dia macam mana.. Kalau aku cakap macam ni kesian kat hati yang satu tu...

Tapi malang.. Kt je fikir nak jaga hati orang.. Orang pulak eh pergi mati laa dengan hati kau! Bukan penting pun kat aku..

Sedihkan... Takpela.. Kita ni memang bukan sape2 pun.. Takde sapa kisah..

Yang penting dia bahagia.. Mendoakan yang baik2 tu lebih baik..


nak dibuang....sayang...

nak disimpan...makin terluka hati ni...

banyak peluang dah diberi...tapi disia2kan...

kepercayaan yang diberi, pengkhianatan yang diterima...

kasih yang diberi seikhlas hati...namun tak dihargai...

entahlah...susah nak puaskan hati manusia ni...

mungkin kita ni belum cukup baik untuk ubah kehidupan seseorang...

mungkin silap dekat diri sendiri...

yelah...insan hina...tak pernah orang nak hargai atau sayangi...

bermacam kecaman..tohmahan diterima...namun mampu pekakkan telinga...

biarlah orang nak kata apa...orang nak nilai apa yang mereka nampak...

yang penting kita lebih tahu..sebab kita fikir dia sama rasa seperti apa yang kita rasa...

tapi...sebenarnya silap...kita yang menari rentak kita sendiri...

kita yang tak perasan selama ini...semua tu lakonan semata2...

takpelah...dah biasa hati kecil ni kena hancurkan...

sekarang hanya mampu pasrah dan berserah pada takdir...

dah lelah sangat untuk cuba jadi yang terbaik untuk insan lain...

tapi...akhirnya makan diri sendiri...



perkara paling sedih dalam hidup...dikhianati oleh orang yang benar2 kita percaya dan berada di satu tempat yang istimewa dalam hati kita..



sedar diri bila...

ko cuba untuk buat baik tapi tak dihargai...

sedar diri bila...

ko cuba untuk ambil berat tapi orang tak layan...

sedar diri bila...

ko cuba ambil hati tapi orang tu buat2 tak nampak...


paling sedih bila...

ko sedar yang kehadiran ko orang tak perlukan...orang cari ko semata2 untuk keperluan...dan sebenarnya ko tau gak yang orang tu takde perasaan sayang ko pon...


sedihkan...nasib2...

bila dapat gading bertuah, tanduk tidak berguna lagi...