twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

Baru 14 hari di tahun baru aku da mula merasakan debarannya...sebab soalan yang aku tak ingin nak dengar itu mula berkumandang...

"Da ade penganti ke...."

"Bila nak kawen ni...umur da bertambah...jangan tunggu lama2..."

"Saving sungguh ko ni...xpernah nampak ko kuar dengan pakwe ko..."

"Semua da ade...bila lagi nak merasa nasik minyak orang pilah ni..."

Sghhh....serius....soklan2 tu membuat aku ilang mood atau mematikan tawa aku...serta-merta....siapa tak sedihkan...siapa yang xnak merasa nikmat untuk membina keluarga sendiri..punya anak2 sendiri...tapi apa mampu aku lakukan sekiranya masa itu masih belum berpihak pada diri aku...aku hanya mampu berdoa dan terus berdoa kepadaNya agar aku dipertemukan dengan insan yang boleh membimbing aku serta mampu menerima aku seadanya...

Macam nak lari jauh2 dari semua ini...memang...aku xnafikan ada yang cuba memberi salam yang ikhlas...tapi bukan semua yang mampu menjadi soulmate aku...dalam hidup ini hanya seorang je yang mampu terima aku seadanya...tapi apakan daya....aku tak mencari seseorang yang sangat sempurna...sebab aku pon bukan sempurna dan terlalu baik...cuma aku mahukan seseorang yang boleh bersama aku dan mampu memahami aku...boleh menerima aku seadanya...mampu menegur kesilapan aku secara berhemah....

Masa membuatkan aku semakin takut.....

1 comments:

  1. perempuan takut dengan masa, lelaki takut dengan duit