twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

hai...hari ni aku nak buat review pasal mekap yang aku dah pernah cuba.  sejak berkerja ni, kegilaan aku terhadap alat2 mekap ni memang tak dapat nak dibendung dah..pantang nampak mekap yang rasa macam best je memang aku laju je beli..huhu...so, untuk review kali ni aku nak cerita pasal foundation dan lipstik yang aku pakai.  semalam aku tak dapat nak membendung hasrat hati aku untuk cari lipstik yang aku suka tu, brand Maybelline yang vivid colour tu..tapi..biasa laa....bila kita nak time tu la nak mencari punya susah..sakit je ati!huhu...so, beli la brand lain yang color lebih kurang macam tu..hasil tangkapan semalam aku dapat la menda ni...


Maybelline dream matte mousse foundation dengan matte balm dari Revlon


untuk foundation ni memang sesuai sangat dengan kulit aku yang berminyak ni..tekstur dia lembut sangat bila apply kat muka rasa macam tak pakai apa2 pon..punya ringannya...beza dengan foundation jenis stik yang aku pakai dari brand yang sama, bila kena panas mata hari jadi bercapuk2 dengan bedak..haihhhh...macam topeng! pastu terus naik jerawat! adehhhhh......so bila pakai foundation ni sampai ke entri yang aku tulis ni memang tak la rasa berminyak muka...sikit2 tu ada la...tak leh jugak takde minyak kat muka ni sebab nanti kulit tak nampak lembap...lagi 1 kulit berminyak ni tak nampak tua...hahaha...tu aku tak tau...ade fakta yang aku baca la...hihihih


ni bentuk dia..best sangat sentuh foundation ni...cara pakai calit sket2 kat muka pastu sapu dengan span basah..hasilnya memang superb!


lipstik ni pulak aku try brand Revlon jenis Matte Balm...kalau da sebut balm mesti dia ade rasa berangin kat bibir...selalu kalau aku beli lipstik aku suka yang ada shining2 gitu bagi bibir nampak seksi..hahahaha..tapi kali ni aku amik jenis matte...ikut kata opismate aku jenis matte ni tahan lama..tak cepat hilang kat bibir...lagi 1 tak melekat kat cawan kalau minum...so aku try amik kaler merah sikit sebab aku tak pernah cuba warna merah kat muka aku sebab takut nampak tua...padahal da tua pon..ahahahahaha! ^_^!



haa...aku amik yang nombor 210 tu..merah tapi ada pink2 sket...


so hasil dari apa yang aku pakai tu jadi la macam ni......



kelas ko kan cah..selfie gituuuu...hahaha....

so...not bad la kan...cantik lak aku rasa..ahahahahahahaha! okeh2! cukup menceceh da! time to work now! nanti bising ajer incik kuceng tu..hihi...salam dan bye! ^_^

3 comments:

  1. aku still x jumpa lg lipstick yg sesuai dgn aku....huhu...susah betul nak cari yg match dgn aku......hari tu aku ada try produk fcc....siyesly sgt ringan kat muka...rasa cam x pakai ape2...igt nak try produk tu..huhu..

  1. ikut kesesuaian ngan kulit ko la...aku ok je ngan jenama maybelline ni nak2 yg baru ni sebab kulit muka aku jenis berminyak..pakai yg ni xyah pakai bedak da..x berminyak muka aku mcm leh goreng ayam tu...hahaha...

    *ein...try lipstik kaler merah ain...jgn merah bata tu..tu nmpak tua nnti..pakai merah cerah tu..sbb ko lagi cerah dr aku..aku kulit separa tbakar ni masuk aje pakai kaler merah..ni ko...ssekali dare sket laa...hahaha

  1. produk fcc tu pun ada utk kulit berminyak.....nnt ko pegi kat parkson klang parade...kat situ ada booth dia....boleh try.....aku pun baru nak try produk tu....loreal dh x berkesan dgn aku.....

    aku ada je lipstik kaler merah...pakai time ada event je...huhu....aku kan penyegan....tp still x jumpa lagi yang betul2 match dgn aku.....