twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>


what a day today.....macam2 berlaku hari ni...ade yang best ade yang tak best....mula2...kes pagi tadi...xpasal2 rekod budak baik..pemandu berhemah (hemah ke??? =.=") tercalar...xmasal dapat "surat cinta" 1st dari pakcik polis...kesalahannye...pasal aku xpakai tali pinggang keselamatan...huuuu.....xtau kenapa hari ni lak boleh terkhayal sampai terlupa nak pakai..selalu nak kemana2 memang beringat je...even aku dok seat belakang memang aku pakai je walaupun nampak macam skema sangat...tapi tu laa...orang cakap nasib nak terkena tu....patut hari ni debar hati lain macam je....macam ade something xkena laa...so balik cerita saman tu..mula2 memang blur laa..xtau nak wat pape...pakcik polis tu pon nampak kebluran kat muka aku tu...

"dik...pernah kene saman x?"
"err...ni la 1st time saya...aduyaiiii"
"xpela...skali-skala merasa kena saman...."

cakap pakcik polis tu sambil sengih2...aku pon da xleh nak berfikir da...pasrah je la...nasib dia tanya aku study ke x...aku cakap je study...umur 27 tapi xmuka 27 pon..ingat 23...(hahaha....kembang jap lubang idung....;p)...aku pon merayu la kat pakcik polis tu sebab memang xperasan aku xpakai tali pinggang tu...sebab dia tengok aku wat muka seposen je terus dia tukar saman tu dari kesalahan aku wat tu ke gagal tunjukkan lesen...phewww...tapi..still beratus jugak kene bayor kan...-_____-"...kira ok la dari melayang RM 300...udah la banyak nak pakai duit sekarang....pastu xmasal kena bebel ngan mak ngan wan...huhuh....



pastu sampai je rumah..mak long panggil aku.....bagi aku surat dari pos laju...uishhh...amenda la kan....sekali buka2...wahhhh....sampai sudah dia...hehehehehe........



ni la surat aku tunggu2 dari dulu...aku bersyukur kerana setelah bersusah payah mengharungi cabaran dan dugaan untuk menamatkan pengajian..akhirnya sampai juga aku disini....*terharu.....* bukan senang nak capai kejayaan...da diberi peluang untuk belajar,belajar la dengan tekun...selalu aku nasihatkan adik aku...Alhamdulillah...adik aku menjadikan aku sebagai idola dia...idola dalam ketabahan mengharungi pahit getir untuk kejayaan ini...*tetiba je rasa sebak....ermmmm.....*....tapi aku still xleh nak rasa happy dengan kehadiran surat ni..sebab aku masih tak dapat lagi surat pengesahan penganugerahan aku tu...penat la nak berulang alik ke johor tu...haishhh...memang bengang giler laaa...gi interview pon bos2 selalu tnya pasal surat tu...nak apply IEM pon xdapat...grrrrrr.....

pastu borak2 ngan fatin...dok cerita2 apa yang berlaku hari ini..tetiba terpacul pasal soal elaun kitorang...memang sangat pelik la kan sebab da masuk bulan baru tapi elaun tak masuk lagi...fatin cakap maybe orang yang uruskan hal tu yang songlap duit tu...what!!!!!...memang sakit hati laaaaaa......boleh lak orang tu suruh kitorang cari pekeliling yang cakap kitorang tak dapat elaun...wahhh...ko cakap ko jumpa pekeliling tu ko buktikan la pada kami..nape kami lak yang kene buktikan????sengal...memang sakit hati laaa....nak2 tengah nak pakai duit ni...macam2 hal la nak timbul...grrrr....memang banyak betul aku beristighfar hari ni...ikut hati nak meletup je..tapi mungkin banyak dugaan ni ada terselit kebaikan tu..contoh surat konvo tu kan...heee....<---- ayat nak sedapkan ati...^___________________^




0 comments: