twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

Alhamdulillah...syukur sangat2 dengan apa yang Allah kurniakan pada aku...
tak sangka lepas aku dianiaya dengan macam2 oleh manusia yang suka mengambil kesempatan ni, Allah buka laluan yang lain untuk aku...
kalau dulu bukan main susah nak dapat panggilan interview mana2 company walaupun beratus2 resume aku email..sekarang banyak pula dapat panggilan...
itu kuasa SABAR...
SABAR dan TAWAKAL dalam kehidupan...
semoga Allah permudahkan urusan aku...cukup dengan pengalaman yang aku hadap sepanjang hampir 2 tahun aku kat sini memang banyak mematangkan aku...
kerenah manusia yang rasa diri bagus sangat...talam 2 muka...perangai bos yang macam haram jadah...aniaya pasal harta company...hak aku yang ditidakkan...keje aku yang dapat nama orang lain..semua aku da lalui...semuanya.....
tapi xmengapa...aku puas hati bila aku dapat menyumbang apa yang orang lain tak berpeluang merasai...
sekurang-kurangnya dari situ aku dapat belajar cara berdepan dengan orang-orang yang banyak pengalaman tentang kerja aku sekarang...cara berdiplomasi dengan mereka..walaupun tak sampai setahun pengalaman aku....memang aku takkan lupakan kenangan tu bila bos aku boleh lari takut berdepan dengan auditor tinggalkan aku dan budak safety aku yang menjawab soalan-soalan masa audit...bukan internal audit biasa..audit SIRIM...masa depan company aku bergantung pada audit ni...tapi...itulah...manusia mudah lupa...lagi banyak sumbangan yang kita berikan lagi teruk kita dipijak..orang lain yang pandai kipas yang naik....Allah....ikutkan aku malas nak kenang lagi...tapi itu yang membuatkan aku bersemangat untuk mencari pengalaman..

satu hari nanti aku akan rindukan tempat jatuh bangun aku ni.... =)




0 comments: