twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

pernah tak ade kawan2 korang yang ade fiil yang kadang2 tu wat korang annoying dengan perangai dyorang??haha..nama pun manusia kan..jadi tak semua orang tu sama je perangai masing2..kadang2 perangai yang membuatkan kita rasa annoying dengan dia tu la yang membuatkan dia seorang kawan yang istimewa..aku pernah berdepan dengan bermacam2 perangai kawan2 aku yang mampu membuat aku hangin 1 badan masa berdepan dengan diorang dan akhirnya membuat aku tersenyum sorang2 bila mengenang balik situasi tu...

contoh, ada seorang kawan aku ni..jenis tak boleh orang ganggu masa tido dia...memang cukup pantang bagi dia kalau masa tido dia terganggu...ok...masa tu masing2 memang sangat alert dengan sensitiviti dia dan semua bagi kerjasama untuk memastikan dia mendapat kualiti tido yang baik...tapi,perkara yang membuat orang jadi menyampah dengan dia sebab keresahan dia tu menyusahkan orang lain..bila orang lain nak study or stay up tengah malam siapkan tugasan masing2..memang akan buka lampu study di meja masing2..yang kawan aku ni boleh bangun dan sound roomate yang lain ni tolong tutup lampu untuk hormat dia tido...aduhaii...jam study orang tak sama dengan ko ok..jadi ko tak boleh paksa orang lain ikut cara ko..hidup dengan pelbagai orang ni perlukan kita belajar cara menghormati orang lain dan bertolak-ansur...cukup punya baik orang tutup lampu utama dan pasang lampu study kat meja masing2..takkan tu pun ko tak puas hati???lagi 1 fiil yang membuat kawan aku ni selalu jadi mangsa kutukan sebab sensitifnye telinga dia pada bunyi2an..ok..aku paham ade jenis yang suka pasang lagu kuat2..tiba masa ko nak rehat masing2 pandai pasang headfon..tapi..bila ko sound suruh tutup lagu walaupun orang tu dengar dengan headfon, tu membuat orang akan bengang dengan ko!power sangat ke telinga ko sampai da pasang headfon pon masih leh tangkap bunyi lagu tu???haishhhhh

tu cerita sorang ex-roomate aku dulu...yang ni pulak ex-classmate aku lak...dia ni jenis yang nak kata kaki sibuk pon boleh..mamarazzi pon boleh..kepoh pon boleh..perangai annoying dia ni pulak dia suka bercerita tentang rahsia dia or orang lain kat orang..pastu ayat last dia..."jangan bagitau orang lain..aku cerita kat ko je tau..." tapi cerita yang sama dia citer kat orang lain...bila orang lain tu ulang balik citer tu kat dia..tetiba berpura2 macam tak tau ape2...macam bukan dia yang cerita cerita tu kat orang tu...pastu dia letakkan kesilapan tu pada orang yang terlibat yang dengar cerita dia tu sebagai orang yang menyampai cerita...haihhh...memang mulut longkang betul...teringat lagi macam mana dia kenakan aku dulu...tapi,nasib kena balik sedas dari aku..terus putus kawan...tak heran aku dengan orang mulut busuk macam ko...haihhh..selisihan!!!!

ade juga yang jenis cakap dia je yang betul...cakap orang lain semua dia bangkang..sangat annoying tu bila dia minta pendapat untuk settlekan masalah dia...dan as a friend..kita bagi pendapat dan yang minta pendapat tu harus mendengar dan menimbangkan pendapat tu ok atau tak...tapi belum habis pendapat yang kita berikan dia da kondem kita macam2..rase masa tu nak tukul2 je dahi dia...!tapi..sebab status kawan tu..sabar je la kan...nasib la ko kawan dari kecik sampai ke sekarang..kalau orang lain lama aku stonecold je dahi dia..haha

tu antara perangai2 orang yang mula2 rasa menyampah sangat2...tapi bila kenang balik dia jadi bahan ketawa di waktu sengang ni....;)

0 comments: