twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>


dah masuk hari ke 6 majlis tu telah berlalu...tapi kemeriahan dia tetap terasa jugak..sebab sekali seumur hidupkan...=)....masih terbayang2 macam mana aku dok sengih lebar2 depan Naib Canselor masa amik holder tu...mak aku cakap bukan main sengih ko ye...1 dewan nampak sengih ko...hahaha....maluuuuuu......sengih tu bukan apa...sempat NC ingat nama aku pas pengacara majlis tu umumkan nama aku...siap sebut nama penuh lagi..aduyaiii....mekasih Datuk NC...saya memang sayangkan UTHM...best sangat study kat sini..sebab tu saya sengaja abis lewat..hihihih....

ok2...dipendek citerla kan...sebelum aku gi johor tu..aku ade la survey hotel kat area batu pahat..yela..untuk kesenangan family aku nanti..gila nak ulang-alik dari rumah???huhuhu....so aku terpikat kat satu hotel ni...nama hotelnye The Landmark Hotel...tengok gambar2 dia memang nampak superb la even dia hotel 2-3 bintang aje....so tempahan dibuat...kesilapan aku....oh my...oh my.....huhuhu....aku leh xcheck tarikh dan masa check-in aku kat hotel tu...so ngan konfiden print out resit tu dan simpan...masa nak siap2 gi johor tu..kira 2,3 hari sebelum check-in tu bru tergerak hati nak tengok resit tu...haaaaa??????apaaaaaa?????rupanya baru tersedar kesilapan pada tarikh...sepatutnya aku check-in 2/11/2012-check-out 3/11/2012, tapi aku tbuat check-in 1/11/2012-check-out 2/11/2012...memang menggelabah puyuh aku masa tu...sebab ikutkan memang la selamat 1hb tu ade la tempat tinggal pas amik adik dari Gambang...tapi pastu nak stay kat mana???memang da fikir masa tu mesti semua hotel penuh punya...call balik hotel cuba deal ngan diorang tapi memang xdapat...wuwuwuwu.....T___T.....time tu mak da abis marah da kat aku sebab cuai xcheck betul2...haihhhh...mampu tadah telinga je la kan..ape nak wat...memang silap sendiri...so masa tu memang redah habis la pas jemput adik kat pahang...sampai je hotel aku try slow talk ngan budak receptionist tu..mana la tau kot2 leh tambah 1 hari lagi untuk stay kat hotel tu...rupe2nye time tu bilik banyak kosong...sengal jeeee....masa aku call hari tu mintak tukar tarikh banyak sangat alasan...bilik penuh laa...ape laaa...sengalllll.....tapi..nak wat camne...terpaksa la bayar baru kan....nasib la da dapat elaun masa praktikal hari tu...ilang sesak sket...huhu...

camni la suite yang kitorang duduk tuh..melayang ratus2..huuu..*amik dari incik google..*

pastu tiba hari rehersal...tahun ni beruntung batch kitorang grad kat dewan baru...kira da xwat kat dewan lama lagi...tapi still dewan lama tu menyimpan 1001 kenangan...masa lapor diri pon kat sana...minggu haluan siswa pon kat sana...jumpa kawan2 yang da jadi sahabat pon kat sana...DTII...kamu tetap dalam hati ku...heee....so..masa tu petugas konvokesyen pon bagi arahan yang patut dan tak patut kitorang wat masa hari konvokesyen tu...sambil2 tu kami dihidangkan dengan panorama yang cantik dalam dewan tuh...yang uniknye lampu2 ni dipasang mengikut fakulti-fakulti yang ada kat UTHM ni....


kuning - fakulti elektrik


purple : fakulti sains komputer


merah : fakulti mekanikal

biru : fakulti pendidikan teknikal & vokasional


hijau : of coz la fakulti aku..awam di hati...hehehe

kira engineer penataan cahaya ni bijak jugakla menyesuaikan keadaan dewan dengan ciri2 yang ada kat universiti ni..budak2 ni masing2 da bersorak2 je time lampu2 tu bertukar warna..haihhh...macam tak pernah jumpa lampu...aduyaiiii.....time tu aku xdapat nak spot budak2 yang saing2 aku ni...memang sorang2 je la lam dewankan..huuuu....T____T

esoknya majlis berlangsung..majlis aku dalam sesi petang..so pagi tu untuk sidang 1 khas untuk budak2 phd, master ngan degree yang bijak2 tu..special pagi tu yang sampaikan holder Tengku Mahkota Johor tu..mak aku ni teruja nak tengok muka TMJ dekat2 so pas subuh tu paksa aku ngan adik aku bangun siap2..aduhhhhh....pening pasal semalam tak hilang lagi rehat pon xcukup da kena siap cepat2...TMJ punya pasal...huhuhu...jadi aku sampai kat U lebih kurang kul 11 la..ingatkan TMJ tu da balik..rupanya untuk sidang 1 tak selesai lagi majlisnye...still TMJ tengah bagi holder kat graduan sidang 1 tu..yang kitorang ni disuruh get ready untuk pendaftaran untuk sidang 2 dalam kul 12 tu...time tu baru aku jumpa budak2 ni...masing2 da berubah...walaupun baru 4-5bulan  meninggalkan alam universiti masing2 da ada kehidupan masing2...ada yang da berkerja...ade yang masih menyambung pengajian..ade yang da nak berkahwin...ade yang masih tanam anggur...*macam aku.....hehehe.....time tu rasa xcukup mulut nak bercakap..nak bercerita tentang life masing2...sampai petugas2 konvokesyen tu da abis bengang la ngan kami2 sebab tak ikut peraturan...huhu...sekali seumur hidup cik...pasni lom tentu akan berjumpa lagi...so..lepas daftar tu sempat gi jumpa mak ngan abah jap kat tempat ibu bapa...masa tu dok tanya adik mana xnampak muka..rupanya tengah dok posing2 kat kete TMJ tu...hahaha...posing kat kete xpe...jangan orangnye..kang marah Fazura nanti dik...hihihih...tak lama pastu TMJ kuar pas majlis abis so memang terus direct nampak muka dia...boleh tahan la orangnya...setanding dengan kedudukan dia sebagai pemangku raja kan...tapi muka ada sikit ganas laa...hehehe....pastu terus aku bergegas balik ke tempat aku sebab da dengar petugas konvokesyen dok mencari budak2 sidang 2 ni lak...

time masuk dewan tu lebih kurang dalam kul 2.30 laa...ntah hape yang lewat sangat ntah..kitorang menunggu dari kul 12.30..nasib sempat solat time tu...time tu memang muka xleh blah laa..haha...muka kena spot ngan kamera dari luar dewan sampai dalam dewan pastu dipancarkan depan ibubapa...tengoklah muka anak2 mu yang telah berjaya menamatkan pengajian ni...hihihi...majlis berlangsung dengan lancar..cuma pas habis majlis tu stuck jap pasal time tu hujan selebat2nya pastu siap banjir lagi...masa tu nak ke kereta pon terpaksa meredah banjir ngan hujan laa....*time tu feeling macam citer hidustan yang lari2 dan bercinta dalam hujan tu...hahaha...kira pas majlis siap2 pulang jubah ngan amik sijil2 semua urusan selesai dalam kul 7.30 malam la...penat memang penat tapi seronok..hehe...ntah bila berpeluang lagi kan...pasni aku pasti akan rindukan UTHM...suasananya..kawan2...kenangan....kisah2 yang berlaku....semuanya....aku pasti rindukannya...sama seperti suasana semasa di poli dulu..still masih tak dapat lupa sampai sekarang....=)

ermmm...dulu mengharap konvo kali ni ade la yang tersayang menemani...meraikan bersama hari gembira aku..tapi hajat tak sampai...teringat kata2 dia...masih segar dalam ingatan...tapi...kita hanya manusia...mampu merancang je...yang menentukan perkara itu terjadi atau tidak hanya Allah...Dia yang tahu apa yang terbaik untuk hambaNya...=)





0 comments: