twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>


minggu ni semua berjalan dengan biasa je..takde pape yang menarik pon..cuma penat sket bila memikirkan masalah orang yang sepatutnya aku tak terlibat tapi diheret aku sekali...bukan nak cakap apa laa...masalah...selagi namanya manusia memang tak lari dari masalah....cuma yang membezakan kita ni mampu berfikir dengan logik atau tidak ialah cara kita menangani masalah tu...ye..memang dulu aku yang terlibat dalam sesi kenal2 masing2 ni...tapi tugas aku hanya kenal je...semua terpulang pada masing2...jangan la bila da gaduh ni mintak aku jadi orang tengah...please la...aku banyak hal dan menda lain yang aku kena fikir dari fikir kemelut mereka2 ni...yang nak bertunang korang...yang nak kawen pon korang...cuba cari jalan penyelesaian tu dengan baik...




nasihat aku untuk yang lelaki tu...tolong jangan jadi pendesak dalam sesuatu hubungan tu...jadilah lelaki yang cool dan bijak bertindak dalam menyelesaikan masalah...dan tolong....jangan semakkan masalah ko pada orang lain...matang sikit dalam perhubungan tu...jangan nampak sangat terlalu mendesak...macam desperate sangat nak kawen...rileks laa....lelaki makin berusia makin matang...kalau takde menjadi hubungan ni maknanya memang jodoh ko bukan dengan dia...tak perlu nak menagih2 lagi...dia da tolak ko...jadi sendiri mau ingat la...jangan nampak sangat kekurangan diri tu...perempuan pon tak suka lelaki yang terlalu mendesak ni...ko tau tak RIMAS...bagi peluang pada perempuan tu masa untuk dia berfikir dulu..jangan la asyik2 mendesak je...nak suruh orang tu sama risau pasal problem ko yang nak kawen cepat2..hape la ko ni...selagi perkara tu belum comfirm jangan nak wat orang jadi annoying ngan ko ok....-_______-"


annoying sungguh dengan orang PENDESAK!!!!


nasihat aku pada yang perempuan pulak...kalau da tak suka terus terang je...aku mention balik...TERUS TERANG....jangan nak semakkan kepala ko lagi dengan problem ni..selagi ko mendiamkan diri,selagi tu masalah takkan selesai...pedulikan hal family da tau ke tak hubungan korang..bukan ada ikatan yang jelas pon..sedangkan yang da bertunang..da berkahwin pun ade yang akhirnya putus..inikan pulak baru COUPLE je...(*tu pun kalau serius couple la...situasi mereka berdua ni aku tak tau...aku tak nak amik tau pon sebab dari awal pon da berahsia..so i mention it as a secret)...xyah fikir sangat pasal kesedihan sebab takde sesiapa pon disisi..insyaAllah sampai masa Allah akan bagi..usaha perlu juga...doa juga perlu seiring...memang susah sangat nak cari pegganti macam orang yang 1st kita rasa betul2 sayang (*even aku pon still rasa macam tu sekarang walaupun dia dah bahagia dengan orang lain) tapi kena belajar terima hakikat kenapa Allah duga kita macam tu...maknanya kita tau dia pernah jadi yang terbaik dalam hidup kita...rupanya ada lagi yang terbaik untuk kita...lebih dari dia yang dulu...


takde kaitan langsung anak rimau ni ngan entri ni...
tapi aku suka..comel!!! ^__^


aku xde pro or kontra dalam hal ni...2-2 kawan aku...aku hanya mampu bagi cadangan je...nak ikut atau tak terpulang pada masing2...masing2 da besar...da boleh berfikir...cuma apa yang aku nak cakap...dalam hubungan perlu ada keserasian...sama2 memahami...cuba belajar menjadi pendengar yang baik...bertolak ansur...dalam kes korang ni aku dapat simpulkan masing2 belum boleh bina hubungan lagi...kalau rasa terdesak..memang tak kemana la hubungan tu...dan tolong...cari cepat jalan penyelesaian...positif atau tak aku rasa korang yang boleh putuskan sendiri keputusan tu...dan tolong jangan nak mention or libatkan aku lagi dalam hal ni...tolong jangan nak padan2kan aku dengan orang lain..memang aku tak suka..2-2 kawan aku..aku layan sama je...so xde point nak cakap aku sesuai dengan dia ke..ape2 menda mengarut laaa...so..fikirla sebaik2nya...aku pon xharapkan permohonan maaf dari korang sebab aku rasa dalam hal ni korang memang takde salah ape2 pon dengan aku...aku pon rasa aku tak perlu memohon kemaafan pada kamu berdua sebab aku tak tahu ape2 pasal hal korang berdua...terpulang pada masing2 nak bertegur ngan aku or tak..sebab aku da penat mengalah even sepatutnya menda tu aku memang tak patut masuk campur..


Alhamdulillah...dalam masa yang sama dapat juga interview lagi...kali ni dekat sket ngan umah...kat area Seremban...hopefully dapat la job kat area seremban ni sebab senang nak berulang-alik ke rumah sebelum dapat menyewa kat sana...lagipun..tempat awak (aku) sendiri..dari kecil membesar kat sini..so kita tau kat mana nak cilok-mencilok...huhuhu...



0 comments: