twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

Alhamdulillah...kenduri semalam berjalan dengan lancar...x sangka ramai yang datang untuk mendoakan semoga roh arwah onyang tenteram dan ditempatkan dikalangan orang yang soleh...sepanjang hari tu memang agak sibukla menyiapkan segala macam bahan2 nak masak..ramai juga datang menolong semalam..keje aku mengupas segala menda yang boleh dikupas je..hehehe..masak???mak aku cakap masak untuk orang ramai aku lom boleh dapat lesen lagi..hahaha...pepaham la ape maksudnya ye...hihihi...

masa tengah sibuk2 tu makcik aku boleh pulak merisik tanya aku pasal kisah lalu..aku cuma tersenyum dan bercakap masing2 dah ada kehidupan sendiri..kisah lalu xperlu dikenang lagi..makcik aku meluahkan dia tengah risau tengok anak2 dara dia cam xde feel je nak kawen padahal masing2 umur da semakin meningkat...aku cakap kat makcik aku tu,soal jodoh ni xboleh nak dipaksa..semua datang dengan sendiri..kalau ikutkan anak makcik aku tu semua cantik2 dan bkerjaya hebat..tapi xtau kenapa macam liat je nak kawen..mungkin merasakan diri mereka agak hot kot??yang aku xleh nak tahan makcik aku siap bisik kat aku..kalau aku ade kawan2 suruh aku rundingkan dengan sepupu aku tu..hadoii...aku pon xde lagi nak tolong sepupu aku lak...dulu aku da tolong tapi macam hampeh je sepupu aku tu layan orang tu..dah la baik,pegangan agama kuat,ada kerja tetap senang2 je dia rijek!!sampai mak aku marah aku dari camtu baik aku je dengan dak lelaki tu..nak wat cmne...masa tu hati,minda,perasaan semua kat insan tu..mungkin bukan jodoh aku kot..xpe laa..

semalam pon terjadi 1 menda kelakar..wah..malu betul kat makcik2 yang datang menolong tu..hahaha...aku nak tolong hantarkan pinggan kat mak long aku ntah macam mana aku pon xtau dari mana cicak tu datang melekap kat baju aku..aku tengok xley blah cicak tu ley jelir2 lidah pandang aku wat muka kesian..ape lagi menjerit aku sambil jentik cicak tu gi kat adik aku..hahaha...memang kecoh giler laa...yang xley tahan tu boleh lak aku steady pegang pinggan banyak2 tu dengan 1 tangan je...hahaha...masa2 terdesak macam boley jadi..kalau xkuat pegang mau la pecah pinggan2 tu sume...makcik2 aku da gelakkan aku cam hape je...malam semalam pon ntah kenapa jodoh aku ngan incik cicak je...masa nak tolong hantar pinggan kat tetamu semalam ade sekor cicak lagi menyelit celah pinggan...aku ngan sepupu aku menjerit cam hape je terkejut...malu giler laaa!!!!!!!!!!!!!semua orang gelakkan aku!!!malam semalam xmasal kena usik ngan sedara mara aku malam ni jangan ko mimpi kawen ngan cicak dah la..!selisihan!haishhhhh!!!!


p/s : kepada incik cicak..aku nak mintak maap eh kerana aku telah menyepit ko kat celah pinggan tu..sape suruh ko myibuk kat situ..padan muka...hahahaha!!!!

0 comments: