twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

......sibuk menyiapkan segala tugasan dan projek2 yang telah di amanahkan kepada dia...jadi kepada kawan2 yang telah menghantar jemputan kerja kawen masing2 harap maaf kalau aku tak dapat datang...nak2 hujung tahun ni banyak kerja perlu disiapkan dan dihantar mengikut waktu yang telah ditetapkan...jadi..hanya iringan doa yang aku dapat kirimkan pada kalian agar rumahtangga yang dibina berkekalan bahagianya sehingga ke akhir hayat...amin.....

sebut pasal kawen ni semua orang punya pasangan impian masing2 kan...untuk aku la...aku tak minta lebih2 pon..cukup punya kerjaya yang boleh menjamin masa depan, bertanggung jawab dan menerima dan  mencintai diri ini seadanya...tapi.....kalau dapat pakej macam abg zikir dalam drama Tentang Dhia kat TV3 tu memang bersyukur Alhamdulillahhhhhhhh.......hehehe...tapi ade ke realiti kehidupan macam tu? mungkin ada la tapi tak ramai yang punya nasib yang baik macam tu..teringat kata2 sorang sahabat..

"kita boleh dapat yang baik dan yang kita impikan..tapi, sebelum kita nak dapatkan yang terbaik untuk diri kita, kita perlu perbetulkan diri kita dahulu...baru Allah akan kurniakan kita dengan kurniaan yang kita takkan sangka2..."

maksud perbetulkan diri tu macam kalau dulu bersolat macam gigi orang tua..ada penuh..ada kosong..maka, ubahlah cara hidup tu...betullah..kita ni tak pasti berapa lama mampu hidup di atas bumi Allah ni...mungkin esok, lusa kita dah di panggil kembali...maka..cukup ke amalan tu???yang penting kata sahabat aku tu...perkara pertama yang perlu diperbetulkan adalah solat..kerana solat itukan pedinding diri dari segala perkara buruk..dan cara untuk kita dekatkan diri pada Allah...(memang terkesan dalam hati aku bila sahabat aku nasihatkan macam tu..)..pastu baru kita boleh perbetulkan perkara yang lain bila solat kita da kukuh...banyakkan solat sunat..menyesali kesilapan kita..berpuasa..banyakkan berdoa....bila jiwa kita dah suci..baru apa yang kita doakan akan dimakbulkan oleh Allah...(terima kasih RamiMira sebab banyak bimbing akak...:')) insyaAllah...setiap orang tu telah ditetapkan jodohnya masing2..cuma antara cepat dan lambat je...sampai masanya Allah akan arahkan orang itu untuk bertemu dengan kita...:-)





jangan tanya aku soalan aku paling tak suka nak menjawab sekarang...jawapannya masih sama...i am single n available...masih menunggu arjuna hati datang mendapatkan hati ini...cewaaahhhhh....haha...semoga aku dipertemukan dengan jodoh yang baik dan bertanggungjawab....aminnnnnn....^^,

1 comments:

  1. xder pon crite admire yu 10 years then tau2 satu suku..