twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

selamat petang semuaaaaa (wahhh...macam lecturer aku lak ucap macam tu eh...hahaha)..petang2 sabtu macam ni ape je korang2 semua wat eh...ade yang kuar tengok wayang..jalan2...cuci2 mata...huhuh..seronok eh..aku macam biasa...hujung2 minggu habis masa dating dengan lappy aku sambil surfing2 ape menda yang best sambil2 siapkan report projek...(waahhhh...rajin betul anak cik zakaria ni..hahaha)...biasalah..balada orang menyingle..keh3....

so..berbalik pada topik aku nak bercerita petang ni pasal hormat-menghormati antara orang lain...semua orang ada perasaan ingin dihormatikan...bukan nak minta dihormat macam gaya2 'taikotai' (walawehhhh....abis gangster latu..haha)..cukup memahami keadaan orang lain dan cuba untuk menjaga hubungan tu agar tak mendatangkan masalah dikemudian hari...aku bercakap ni bukan merujuk kepada kisah cinta yang merapu2 tu...ini berdasarkan pada pemerhatian aku yang aku sendiri alaminya...banyak cabaran yang perlu ditempuhi bila duduk dengan orang yang kita baru je kenal dengan dia..yelah...maklumlah..kita orang baru..ape je tingkah laku kita perlu kita jaga sebab lumrah manusia....asal sikit je silap ade je nak cakap2 belakang kan....


*gambar kuceng ni xde kaitan ngan entri ni...sebab memang aku suka kuceng..:)


cuma...aku rasa sangat annoying bila berdepan dengan budak2 yang baru nak hidup ni bercakap dengan orang yang lebih tua...ye...bukan nak suruh korang tunjuk gila2 hormat tu..cuma bagi sedikit respek tu..kadang2 bertindak diluar batasan...dik...akak ni pon manusia dik...dianugerahkan perasaan...sabar akak pon ade had eh...ko jangan xtau..akak ni senyap2 menyimpan...haaa....ko nampak akak macam rilek je...ko nak cakap ikut sedap mulut ko akak ley je senyum2...tapi...dalam hati...


yee...memang perlu untuk jadi diri sendiri tapi bergantung kepada keadaan la kan...


lagi satu...paling nak tergelak pasal orang yang suka mencari kesalahan orang lain..tapi...diri sendiri pon wat silap jugak...cuma nak tegur je...sebelum point satu kesilapan tu pada orang lain, kaji kesilapan diri tu dulu..kadang2 kita nampak silap orang..tapi dalam jangkamasa yang sama kita pon wat silap yang sama...kalau diri tu perfect...rasa xde wat silap...(kita ni manusia je dik...xde yang sempurna...) boleh la mengata macam2 pada orang...cukup2 lah...hidup ni singkat je...bukan kita ni sentiasa bersama...kalau sampai bila2 jumpa muka tu xpe..boleh je mohon kemaafan bila2 masa...ni sampai masa dah berpisah boleh ke ko jumpa orang tu balik?

jangan terlalu ikutkan perasaan...bukan semua orang boleh masuk dengan kepala ko...lain orang lain kepala dia...jadi belajar bertolak ansur..insyaAllah akan aman hidup ko...cukup2lah perbalahan benda kecik tu...kita semua dah besar...dah boleh berfikir secara rasional...


haha...abaikan sahaja nombor di atas...tumpukan pada ayat di bawah...ngeee~


teringat pulak aku kat seorang sahabat...yang suka pertahankan kenyataan yang nampak sangat tak betul tapi nak gak betul...oii haii...ape guna ko keje besar..gaji ribu2...tayang kat semua orang yang ko budget best sangat la..tapi perangai macam budak2 tak matang...jangan harap la orang nak respek ko...!

0 comments: