twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

adik2 ku....
dengarlah luahan hatiku ini..
yang tak pernah kamu ketahui....
apa yang kakak mu ini rasa dan pendamkan selama ini....

Angah...
aku amat menyayangi diri mu...
pertalian antara kita sangat kuat sehingga aku mampu merasakan apa yang sedang kamu alami..
walaupun kamu cuba menyembunyikannya....
cuma egomu itu yang menghancurkan semuanya...
ketahuilah...aku amat menderita kerana keegoan mu itu...
demi sayang dan ingin melihat kamu bahagia
aku sanggup mengorbankan kebahagiaan aku sendiri...
aku sanggup melupakan cintaku demi kerana kamu...
tapi,pernah kamu menghargai pengorbanan aku itu....
malah hati aku kamu sakiti lagi....
tak bolehkah kamu berikan sedikit kebahagiaan pada diri aku ini....

Adik..
kasih sayang aku padamu tetap tak berbelah bahagi...
walaupun aku sering terluka hati kerana kamu...
ku akui kamu sangat manja...
tapi,kemanjaan kamu itu membuatkan hati semua orang terluka...
manja itu menjadi pembunuh secara senyap...
tidakkah kamu sedari kamu sering melukakan hati mak?
bagi aku luka itu sudah biasa bagi aku kerana selalu aku dilukai oleh kamu berdua
tapi,tolonglah berhenti melukakan perasaan orang yang telah membuat kita dapat melihat dunia ini..
aku tak sanggup lagi melihat air mata mak lagi...
kamu berdua tak mengerti apa yang berlaku...
hanya kakakmu ini saksi kesedihan mak atas sikap kamu berdua....

tak mampu lagi aku nak menulis...sayu sangat hati aku ni....kenapa aku xpunya adik2 yang boleh menghormati dan memahami perasaan orang lain?aku berusaha menjadi seorang kakak yang baik untuk adik2 aku..bila dalam kesusahan aku pertahankan mereka,tapi kenapa bila aku dalam kesusahan mereka xboleh pertahankan aku,malah menjatuhkan aku lagi..sedih sangat...xpela..aku dah biasa menghadapi situasi macam tu...xde siapa yang boleh aku percayakan melainkan diri aku sendiri..sapa yang peduli aku sedih,gembira,ada masalah besar yang aku pendamkan sendiri..semua xperlu tahu..xpela..dah ini nasib aku...cuma aku sangat marah bila mereka sakiti hati mak..mak banyak berkorban untuk mereka..malah aku sendiri pernah berasa sangat sedih sebab mak dan abah selalu mengikut kehendak dan menyokong segala apa yang mereka buat..bila aku luahkan pendapat selalu marah je yang dapat..aku pon xpernah rasa dimanjakan seperti adik2 aku tu..ikutkan hati banyak sangat aku makan hati..tapi aku xpernah melawan...kalau biru kata mak abah,biru la aku ikut..walaupun aku rasa aku xpernah dapat layanan yang istimewa macam adik2 aku..sering sakit hati ni disakiti...apalah salah aku...walaupun aku dilayan macam tu,aku xpernah berdendam..malah aku cuba pamerkan senyuman pada wajah aku walaupun aku menyimpan semuanya sangat rapi dalam hati aku ni..sangat sedih...cuma,aku mampu berdoa semoga 1 hari nanti terbuka mata mereka untuk melihat segala pengorbanan aku dalam keluarga ini walaupun mungkin masa itu aku dah xde atas muka bumi Allah lagi..

1 comments:

  1. sabar wak..ini bahagian dlm hidup awk..awk kn lalui..biarkn apa org nk wt kt kite..tp jgn sesekali kt buat wt kat org len..xperlu fikirkan pe yg org wt kt kite,tp sebaliknye fkrkn pe yg kite wat kt org len..ALLAH tu sentiasa bersama ngan org2 yg sabar..n sesungguhnye senyuman itu pengubat ati yg duka..so,jgn tawarkn senyuman awk yg mmg dh manis tu..;)