twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

tetiba je aku rajin giler menulis blog comot aku ni pagi2 subuh sepi'e ni..hahahaha...penangan mimpi ntah apa2 terus xboleh nak tido da..geram betul aku kat labah2 tu..terus xboleh tido aku dibuatnya!!!

so, point aku nak citer kat sini bukan pasal labah2 tuh..(hehehe), ni pasal kalau bercinta dengan orang bawah umur...aku tau sekarang da jadi trend perempuan bercinta dengan lelaki yang bawah umur dari mereka...kalau da jodoh xkan nak tolakkan?

bagi aku tu semua terpulang pada individu untuk terima atau tak..sebab ramai jugak kawan2 aku bercinta dengan lelaki bawah umur dan mereka bahagia je..xkisah la walaupun lelaki tu muda 3-4 tahun..janji matang dan memahami jiwa dan perasaan mereka.

bagi persepsi aku pula, kalau da jodoh sudah disuratkan, walaupun lari ke hujung dunia tu Allah tetap akan temukan juga hati tu..cuma dalam konteks ini...wah...aku da wat ayat cam Soal Asyraf plak...hihihi..seboleh2nya harap xterjadi la pada aku sebab sememangnya aku seorang yang pemalu!! pemalu oleh apa? banyak aspek aku malu..antaranya :

1. tanggapan masyarakat kat aku..(bukan pada pasangan aku). orang akan point kat aku juga kalau aku dengan mereka ni..mesti orang cakap xsedar diri betul perempuan tu..da tua nak yang muda..haishhhh...
2. kalau dapat pasangan yang hot ala2 Asyraf Muslim. pon org akan point kat aku cakap nak yang hensem2, yang muda2..padahal tu mungkin 1 bonus buat aku...haisshhh....
3. masa bersanding pon jadi point. orang yang gi kenduri kawen tu selain dari makan free ape lagi tujuan mereka datang kenduri?? yes...nak tengok pengantin..nak2 orang kampung..balik je dari kenduri mula la bercerita pasal kenduri tu..anak si tutttt tuh nampak benar tuanye dari laki dier..muka keras kematu...(ini realiti ye..aku bercakap berdasarkan pengalaman...(T.T))
4. pas kawen pon kene lagi...semua orang nak cepat mengandung..semua nak kejar 'bunting pelamin' tuh..yelah..tu semua kerja Allah S.W.T kan..Dia yang berhak tentukan rezeki hambaNya. tapi....haa...ade tapinya...kalau ada yang lambat mengandung tu mesti automatik orang salahkan perempuankan walaupon kadang2 lelaki pon bermasalah...aku pon xtau la kenapa..mentang2 la kami ni kaum yang lemah..(dulu la..sekarang perempuan semua da kuat..('',)), semua orang nak pijak, nak buli laa??haishhhh.....haa..kalau nak2 perempuan tu banyak umur ape tanggapan orang sekeliling?? mesti orang cakap (ye bini dia da tua memang susah sikit nak dapat anak...T.T)..

memang aku akui..xsemua camtu..tapi, kita tak boleh menidakkan alasan2 kat atas tu kan sebab selagi namanya manusia..mereka akan menciptakan banyak alasan..betul x?

jadi, kesimpulan yang dapat aku buat disini xkisahlah jodoh korang dengan siapa tapi yang penting keikhlasan dan kejujuran tu kunci utama pada 1 hubungan yang kekal sampai ke akhir hayat..lagi 1, bersabarlah bila berhadapan dengan alasan2 di atas atau 1001 alasan yang akan datang..semoga berbahagia bagi semua pasangan yang sedang menyulam cinta...(^_^)


p/s : adik dolphin..kt da cuba menjawab persoalan awk tuh..tapi, kt xnafikan kenyataan awk tu pasal umur bukan penghalang dan cinta itu buta..so, puas ati sekarang??=)