twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

haa...amik ko!!! skali 3 post aku post pagi ni..hahaha...banyak idea aku nak menulis sebenarnya tapi sebab kekangan masa tu so simpan dulu la idea2 tu lam laci otak aku ni...eheheh...

entri kali ni aku nak cerita pasal keputusan hidup dari sudut pandangan aku la..aku banyak tekankan, samada kat facebook aku atau ape2 laman sosial yang aku join yang pengalaman itu mematangkan seseorang dalam membuat keputusan untuk kehidupan mereka. xkisah la keputusan apa..nak keja apa ke, nak kawen bila ke, dengan siapa ke, masa depan kita macam mana ke...tu semua terpulang pada diri kita sebab kita ada hak untuk diri kita sendiri.

jadi untuk diri aku..aku da mula plan untuk masa depan aku..bukan plan 100 hari yang parti politik dok merapu2 sekarang..cakap je lebih, angin je lebih wat tidak. menyampah sungguh dengan senario politik negara sekarang..penuh dengan manusia hipokrit dan mengampu je..WTF!!

so, aku da plan untuk mulakan masa depan aku, aku nak cari keje yang biasa2 je..maksud aku biasa tu yang masih level belajar sambil bekerja.. memang aku layak untuk minta keje yang lebih bagus atau jadi engineer, tapi aku nakkan pengalaman bekerja tu..practice make perfect right? and experience makes people see their past mistakes..(betul ke ayat aku tu??tu je bermain kat kepala aku..hantam je laa...=P)..sebab pengalaman tu la membuatkan kita cuba menjadikan sesuatu tu lebih baik dari sebelumnya..betul???hopefully dapatlah aku kerja secepat mungkin..amin...

pastu da mampu menyimpan untuk diri sendiri, senangkan mak ayah aku baru aku fikirkan bina keluarga..kali ini memang aku jadi sangat choosy dalam memilih bakal suami..tu semua kerana pengalaman lalu..pengalaman lalu membuat aku jadi lebih matang dan lebih mengenali hati lelaki ni macam mana..so, jangan marah aku kalau aku endah x endah pada orang2 yang cuba untuk mengetuk pintu hati ini..sebab dari situ aku menilai hati budi mereka..kalau sabar insyaAllah, Allah akan tunjukkan jalannya..kalau x, dipersilakan cari orang lain..bunyi memang macam sombong, tapi aku da serik untuk sayang orang sepenuh hati aku. cukupla separuh hati aku sayang dia..lagi 75% aku serah lepas kawen je..xnak aku jadi sasau macam dulu..ye2 la sedih macam apa je tup2 senang camtu je cari orang lain?sengal punya manusia...amacam?syokkan?hahaha.

aku da plan dapat je aku kerja aku nak wat simpanan untuk mak ayah aku sekali..untuk menolong mereka masa tua juga..insyaAllah kalau panjang umur lagi boleh bawa mereka ke Tanah Suci Mekah..sesungguhnya jasa mereka memang xmampu aku membalasnya..untung xikut kata hati dulu..ikut hati mati, ikut badan binasa..

hmm...tu je la misi aku untuk sekarang..xboleh nak citer banyak2 sebab aku percaya, bila kita lakukan sesuatu tanpa ada niat untuk menunjuk pada orang lain, insyaAllah, Allah permudahkan niat dan lalukan doanya..semoga termakbulah doa aku ni..amin....

0 comments: