twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

ermm...dalam minggu ni banyak berita yang mengejutkan berlaku dalam hidup aku.  1st kematian sedara aku sebab eksiden kat lebuh raya Karak, 2nd pemergian ayah sahabat baik aku, cik ros..pakcik Ahmad ke rahmatullah sebab sakit jantung...ya Allah...semoga Kau kurniakan kekuatan kepada mereka untuk menghadapi dugaan ini.

kisah pasal sedara aku tu..banyak khabar angin yang xberapa betul disampaikan..please la..kalau xtau cerita tolong jangan mereka cerita yang bukan2 sebab akhirnya menjadi satu fitnah. dan fitnah itu adalah 1 dosa.  sangat sedih masa aku sekeluarga menziarahi kuarga arwah. nak2 gambar anak dia masuk paper pasal kemalangan tu lagi meruntun hati si ibu.  pesanan aku pada kawan2 yang sangat suka memandu kereta laju tu..tolong la...ingatla keluarga tersayang dan ikutla peraturan jalan raya.  ape guna ade seat belt kalau xdigunakan. jalan raya tu bukan milik kita seorang..bila jadi macam ni menangis air mata darah pun da xberguna..memang..ajal maut tu semua di tangan Tuhan, tapi kita boleh berhati2 semasa memandu tu..sampai saat ni aku masih terbayang2 makcik aku tu sebab sama2 membesar dan bersekolah dalam kelas yang sama..sangat terkejut sebab dia pergi dalam keadaan macam tu..semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya..

ros....aku harap kamu tabah ye...aku sentiasa bersama kamu...yakinlah bahawa Allah sayangkan ayah kamu.aku pernah mengalami saat2 yang getir dalam masa yang genting ni..ye...mungkin dugaan aku xseberat kamu..tapi aku dapat memahami perasaan kamu...jangan bersedih ye sahabat..ini adalah satu ujian dari Allah untuk kamu kerana Allah sayangkan kamu..maafkan aku kerana xdapat bercakap dengan kamu lama semalam...aku xdapat menahan sebak kerana dengar esak tangis kamu...ayah kamu seperti ayah aku jua..aku ingat lagi macam mana ramahnye ayah kamu melayan aku sampai terlepas cakap jawa dia...rasa dekat sangat family kamu dengan aku untuk menumpang kasih..semoga roh pakcik Ahmad di tempatkan dikalangan orang2 beriman..amin...

hujan turun renyai2 tatkala aku menulis entri ini...seperti mewakili kesayuan hati ini....macam2 dugaan yang aku telah lalui...semoga aku kuat dan tabah menghadapi semuanya....

2 comments:

  1. ecah,,,trima kasih x putus2 bagi semangat kat aku,,,tq so much!! sedih bile tringatkan arwah ayah aku,,seorang ayah yang sangat baik,penyanyang,sanggup bekorban ape saje untuk anaknya,,,alfatihah

  1. i'll always be with u ros...sedih ko sedih aku juga...aku da anggap ayah ko mcm ayah aku sendiri...terbayang2 ramah ayah ko dulu ros...kuatkan semangat k...