twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

Semua yang berlaku serentak datang kepada aku...baru nak pulih dari kegagalan lalu, kini muncul masalah baru..aku tumpang gembira dengan kejayaan mereka, tapi dalam hati aku menyimpan 1001 kesedihan...aku fikir kalau ada jet yang boleh membawa aku pergi dari bumi ini aku ingin naik dan pergi jauh meninggalkan dunia ini...terlalu perit dan sukar aku menempuhi kehidupan ini...sampai satu tahap aku da xsanggup untuk menghadapinya lagi..dugaan demi dugaan Allah berikan pada aku..kenapa ya..sebab aku da jauh terpesong dari landasanNya ke?ke sebagai pembalasan atas dosa2 aku yang lalu?ke Allah nak menguji seberapa kuat diri aku untuk menghadapi dugaan tu....entahlah...aku pun xtahu...jiwa dan fikiran aku kosong sangat...kenapa aku diuji dengan ujian yang hebat..aku bukan mengeluh,aku pernah dengar ustaz yang mengajar aku dulu mengatakan Allah uji hambaNya dengan ujian yang hebat kerana itu tandanya Allah sayangkan kita dan dekat dengan kita..Dia nak kita menilai diri kita dan tindakan yang kita lakukan supaya kita tidak jauh dariNya...mungkin aku perlu bersabar dalam menempuhi segala yang berlaku ini dan meletakkan tawakal dan redha ku padaNya..sekurang2nya Allah masih memberikanku fikiran yang waras dalam membuat pertimbangan keputusan dan tidak terburu2 untuk menamatkan riwayat hidup seperti manusia yang tidak sabar dalam menghadapi dugaaNya..Nauzubillahiminzallik...semoga aku dilindungi dari perbuatan itu...

p/s : semoga aku mendapat pelangi yang indah itu setelah menempuhi awan mendung yang menyelubungi hidupku selama ini....amin....

0 comments: