twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

apa guna wat kumpulan kalau ahli kumpulan xboleh nak menolong..aku bukan nak berkira soal tolong orang ni.  memang kita sebagai manusia patut ada sifat tolong menolong antara 1 sama lain..tapi pertolongan itu mestilah yang masuk dek akal sikit..aku xkisah kalau pertolongan tu melibatkan subjek yang aku amik dengan dia..ini subjek yang xde kaitan ngan aku..aku pelik mana pergi budak2 group dia yang lain??kalau tunggu data,kalau yang lain tu nak kuar makan atau bersolat pastikan ada 2orang yang jaga data tu..ini kenapa suruh aku pulak???aku da penat2 baru balik dari uruskan macam2 hal kat fakulti, baru nak lepas penat tetiba aku dapat mesej dari budak tu gesa aku suruh datang lab jaga data sebab dia nak bersolat..aku tanya lab apa?kenapa xda budak group dy yang lain jaga sekali data tu?memang aku angin la kan...aku da la penat2,serabut kepala otak lagi tetiba ada orang paksa aku ke depan balik just utk jaga 5minit pastu aku balik..kalau aku kebetulan ada kat depan boleh la aku jaga..ni xpaham ke aku cakap..aku baru balik,baru sampai bilik..baru nak rehat..tetiba suruh aku naik bas gi lab yang xde kaitan ngan aku..tu belum lagi tetiba aku tengah naik bas,pastu dak tu mesej "kak,xpela ada orang da tolong jaga data saya"..eeee...sabar je la...aku memang marah kat budak2 group dia..xbertanggung jawab..semua orang memang penat nk2 2 tahun awal pengajian ni..aku pon sama dulu,tapi group aku dulu sedaya upaya siapkan lab diluar waktu rehat..xde menganggu masa rehat de..sangat sakit hati tengok budak sekarang bukan bersungguh2 dalam wat keje..main je lebih..heee......



p/s : pada budak tu, aku nak minta maaf sebab memang aku xdapat tolong kamu..aku memang penat + letih + sakit kepala hari tu..kamu lagi macam mendesak2 aku pulak kan...kalau aku ditempat kamu aku xkan bebankan orang lain dengan masalah group kamu sendiri..kamu cari ahli group kamu tu dan kamu perlu ingatkan tanggung jawab mereka..jangan nak harapkan nama masuk dalam report lab tapi hasil kerja hampeh!

0 comments: