twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

xsangka aku mampu bangun pagi semata2 untuk study nih!!kalau x..harap je kunci jam tapi haram nak bangun..memang tido cam hape je..pagi ni kul 3 aku terbangun sendiri dan mula study..hampir 1 bab habis study..teringat zaman baru2 belajar pagi ni..rasanya aku jenis senang masuk bila belajar pagi..semua pasal mak aku la ni..ajar aku ngan adik2 aku dulu bangun pagi dan belajar..dia pulak jenis sama2 dok ngan kami tengok kami belajar..kalau tertido je siap la kena rotan dulu..haha...selalu camtu laa..adik aku yang 2orang tu pandai wat akal..tegakkan buku macam la khusyuk sangat membaca sekali buku terjatuh tengok2...tengah meleleh air liur tido...memang pagi2 subuh sepi'e tu dengar mak aku membebel je...hehehe...aku pon camtu jugak...tapi da dekat2 PMR baru datang keinsafan nak belajar bersungguh2 sebab nak kuar dari sekolah lama aku yang cam hampeh tu dan berangan2 nak masuk teknik...akhirnya termakbul juga doa aku nak tinggalkan sekolah yang menyimpan 3 tahun kisah sedih je...bila aku study ni...aku teringatkan air kopi yang mak buat pagi2 masa tengah study,makan ngan keropok atau biskut kering..sambil2 study tu mak aku akan bagi kata2 semangat untuk terus berusaha dan belajar rajin2..sesungguhnya aku sangat merindui zaman tu.....


p/s : peneman aku sekarang cuma milo 3 in 1 dan biskut kering..xde lagi orang yang suka memecahkan keheningan pagi2,air kopi hangat,keropok..yang penting kata2 semangat setiap pagi...dok di perantauan ni semua sendiri mau ingat...kalau x,orang terjun longkang, kau terjun lombong!!

0 comments: