twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

sekarang hari2 aku baca paper bukan takat buang bayi je..keganasan rumah tangga juga semakin menjadi2...ape nak jadi la suami2 sekarang.  di mana diletakkan kesabaran dan kasih sayang dalam diri mereka sampai tergamak memukul dan mencederakan isteri dan anak2 sendiri..  bahkan sanggup membunuh..kemanalah pertimbangan akal mereka agaknya..  baru2 ni belum reda kes suami menetak mati isteri dan mencederakan anak2 dia, timbul pula berita suami pukul isteri yang sedang sarat mengandung sebab alasan tak mendengar nasihat..memang dayus la lelaki macam tu..pengecut,ego..aku benci sangat lelaki macam tu..fikirla,sudah la isteri kau tu mengandung anak kau..sebab suara televisyen je sampai kau pukul n pijak pulak perut isteri kau tu...memang macam celaka je perangai...kau ingat kau kuat sangat ke hah???dalam Al-Quran sendiri ada menyatakan suami boleh pukul isteri tapi dengan pukulan yang tak mendatangkan kecederaan dan bertujuan untuk mengajar si isteri tu..bukan pukul macam orang yang takde pedoman hidup!

lepas tu timbul kisah suami simbah asid kat isteri n anak2 dia..ape gila punya orang..sebab da bertuhankan benda haram tu otak pun da jadi sewel,gila,da tak nampak siapa pun janji dapat menghisap benda haram jadah tu sanggup dia buat keluarga dia macam tu..rasakanlah lepas ni anak2 kau da benci kau..perangai macam sial..

hari ni aku baca paper lagi,keluar lagi berita suami melibas isteri dengan kayu sebab isteri tegur suami pasal motosikal je...eee...aku rasa macam nak bunuh je lelaki2 macam tu..wahai lelaki2 yang mempunyai ego setinggi Burj Dubai tu, yang mempunyai panas baran sama dengan kepanasan matahari tu dan yang tak ada kesabaran dalam ati tu,ketahuilah,perempuan sekarang xmacam zaman dahulu,meratap,menangis bila ditinggalkan kamu semua...perempuan sekarang sudah semakin kuat dan berani...kalau kamu2 tinggalkan kami,kami masih mampu untuk meneruskan kehidupan kami....


p/s : sebab tu ramai perempuan yang
       fobia nak berkahwin..takut,seram....

2 comments:

  1. manusia ni sebenarnya tak kira perempuan ke lelaki ke sebenarnya sama je. Yang berbeza adalah tahap kesabaran mereka dan bagaimana mereka berfikir..
    manusia sekarang makin jahil kasih sayang. tak berperikemanusiaan. sampai sanggup buat apa saja untuk memenangi sesuatu yang diingininya..
    sebab tu la aku selalu kaitkan dengan taraf ekonomi (sistem kapitalis. memang benar apa yang dikeluarkan oleh Karl Mark.
    (tu tak yah citer la)

    Sedangkan binatang pun sayang anak2, family.. kenapa manusia tak boleh menjadi macam tu.

  1. karl marx tu yang pengasas komunisme tu kan?