twitter

Daisypath Happy Birthday tickers>

salah ke aku nak pertahankan hak aku?selama ni aku asyik ikut je kehendak mereka sebab aku tau aku da dewasa dan perlu belajar beralah dengan orang lain..dari aku kecil lagi aku terpaksa korbankan apa sahaja hak aku untuk kepentingan dan kebahagiaan orang lain..sekarang aku cuba pertahankan hak aku dan sememangnya benda tu milik aku tapi aku kena bagi pada orang lain??patut ke??selama ni aku da berkorban untuk memiliki 1 benda tu semua dari usaha aku sendiri..kemudian benda tu disuruh kongsi dengan orang lain..ok,fine aku xkisah...tapi,yang aku geram tengok apa da jadi pada harta aku tu..seorang pon xpedulikan..makin lama makin rosak..da pakai sama2 tolonglah bertanggung jawab..bila kenang memang banyak aku makan hati..bila aku bersuara, aku di tuduh sebagai kurang ajar, dihasut oleh orang lain yang menyebabkan aku jadi sebegitu..salah ke aku pertahankan hak aku?salah ke?

kali ni aku diminta beralah lagi..aku memang sayang sangat benda tu..cukuplah aku da hilangkan benda yang berharga dulu..tapi bila aku bersuara,aku kena marah..aku kena tuduh kurang ajar..adil ke macam tu???


p/s : aku mmg xpatut marah sebab ia berkaitan 
        dengan orang yang aku sayang dan paling 
        bererti dalam hidup aku..tanpa dia aku takkan 
        dapat melihat dunia ni..tapi,kadang2 kata2nya 
        amat menguriskan perasaan aku..mungkin takdir 
        insan seperti aku perlu korbankan segala2nya untuk 
        kebahagiaan dan kesenangan orang lain....

2 comments:

  1. KEhidupan ini memang menuntut kite utk sentiasa berkorban. Dan pengorbanan itu lah sebenarnya membuatkan kita kekal harmoni.
    Memang kadang2 kita tak boleh terima apa yang orang mintak tu. Tapi ada hikmah yang tidak kita ketahui.

  1. ye ain...sebab aku da banyak berkorban ain...salah ke aku minta org lain berkorban utk diri aku...kenapa semua xnak paham keadaan aku ni...